fredag 9 oktober 2009

Välkommen!

Välkommen till min blogg eller rättare sagt; mitt projektarbe!

Mitt projektarbete nu under sista året på gymnasiet kommer vara att testa, dvs. laga, ett flertal olika asiatiska recept. Recepten, beskrivningar, omdömen och bilder publicerar jag sedan här. Den här bloggen kommer även att fungera som en dagbok där jag beskriver hur det går med mitt projekt. Jag ska även senare göra en fotobok med alla recepten i!

Jag valde det här projektet bland annat eftersom jag ÄLSKAR asiatisk mat (och asien över huvud taget!). Det kändes även som ett bra tillfälle att förbättra både mina foto- och kokkunskaper!

Om ni har funderingar om bloggens namn så kan jag säga att Oishii är ett japanskt ord och kan översättas som "Mums" eller engelskans "Delicious"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar